Här händer det grejer...

Har fått ett ryck och börjat kolla jobb/skola och boende i främst Malmö, men även några andra härliga städer söder ut. Funderar på om det kanske är dags att ge upp tanken på ett storstadsliv i Stockholm och pröva lyckan i de södra regionerna lite. Känner att jag är oerhört trött på det ytliga livet här i Sthlm och jag känner att jag inte vill bo här längre. Det känns inte som att det ger mig så mycket längre. Men ändå vill jag inte ge upp allt så jag ska kanske hyra ut min lägenhet under tiden jag pluggar och sen får vi se. Ja för det är dit det lutar. Har hittat några kurser som jag vill läsa. Nu gäller det bara att söka och hitta boende och ett extrajobb. Samt att säga upp sig eller ta tjänstledigt från jobbet här.

Undrar vad alla andra kommer att säga om att jag får för mig att bara flytta så här?? Haha men bryr jag mig egentligen?
Nej jag har ju velat flytta ner rätt länge så varför inte testa nu?
Vad har jag att förlora?? Absolut inget!

Och pluggar jag kommer jag ju lätt in i en ny bekantskapskrets, som jag på sätt och vis saknar här. Börjar känna mig rätt ensam, även om jag har vänner så känns det inte hundra. Har nog kommit till en punkt där jag verkligen kan tänka mig att börja om. Jag menar har ju inget egentligen som håller mig fast här. Skulle väl vara jobbet då. Men det  kan jag få ett nytt. Hahah. Om inte annat så får jag tvinga Magnus att ta in mig som assistent på nåt projekt där nere och så drar jag bara!!! Vore grymt skönt. Och sjukt kul.

Har hittat så många utbildningar innom olika områden att jag inte riktigt vet vart jag står. Men jag har några aningar om vad jag ska välja. Men kan inte bestämma mig idag då jag just hittat dem. Måste nog skriva ut och väga alla för- och nackdelar emot varandra.
Gaaahhh, känner mig glad och upprymd, även om jag inte bestämt nåt än. Men det känns som att jag har kommit en bit på vägen nu när jag tagit steget att äntligen börja leta och titta. Men samtidigt känner jag mig lite konfunderad. Ska jag lämna mitt jobb eller bara vara tjänstledig. Går de med på att jag tar tjänstledigt för att plugga något som inte har med jobbet att göra. Ja så att jag inte kan komma tillbaka med nya tag och nya visioner. *suck* Ja jag vet inte....

Men det är iaf skönt att jag ventilerat mina tankar lite här och nu. Men jag tror att jag behöver lite mer råd och ngn att bolla allt med. Få nya uppslag och nya synvinklar på allt.

Gaaahhh!!!! Jag blir galen på mig själv! Kan jag inte bara låta friden fåligga lite innan jag börjar analysera och hålla på. Men samtidigt är det inte jag ju. Hahah...

Dags att slappna av lite, ska ta up min bok och läsa lite =) Det har jag verkligen förtjänat ;-)

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0