Ensam igen

Så då var det gjort, nu är jag singel igen... Efter 8 månader är jag lämnad till mitt eget öde igen. Det känns fortfarande lite konstigt men jag har tagit det hela med ro. Tror jag. Jaja vi får se hur jag mår om ett tag igen. Så länge jag mår bra ska jag nog skita i allt annat. Visst jag tycker fortfarande sjuukt mycket om honom men jag kan inte tvinga fram några känslor hos honom. Med tiden kommer det bli bättre. Jag känner att jag redan har fått distans till det hela. Konstigt men sant. Läskigt men bra. Det bästa är att vi fortfarande är vänner. Kanske kommer kännas konstigt när någon av oss träffar någon ny. Men jag tar just nu dagen som den kommer, vilket är det enda jag kan göra.
Det är som en liten epidemi just nu. Det är så många som gör slut nu. Som går igenom en separation på ett eller annat sätt. Önskar bara alla nyblivna singlar samma ro som jag känner. Att de också ska känna sig tillfreds med vem de är ensamma. Det är svårt jag vet men man mår så mycket bättre av att fokusera på det som är bra och kul istället för att gå ner sig i det tråkiga. Jag vet klychigt att säga men det stämmer.

Nej nu ska jag återgå till att leta efter en lägenhet! Måste hitta ett nytt boende, så att jag kan trivas i hemmet lika bra som jag trivs med den jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0