En ledig dag

Idag var min lediga dag, men chefens minstingar fick vaccinet mot grissjukan igår och vaknade med feber idag. Så hon ringde mig och undrade om jag kunde åka in och öppna. Vilket jag så klart kan göra =) Och som tack fick jag träffa en som har hand om ett ev våra märken i butiken. Ett trevligt möte, med lite dasnka... Fick bra information som vi kan ha bra nytta av tycker jag. De var hyfsat nöjd med hur det såg ut med deras varor, men som sagt ska det bli bättre efter pågående aktivitet. Som tack för att jag kom in får jag sovmorgon nästa onsdag hur skönt som helst. Kommer inte behöva vara inne innan 12,30! Nice...

Just nu håller jag på att baka, tanken är att det ska bli ett så kallat danskrågbröd... Hoppas det blir lika gott som det som vi köpt i butiken. Men med en mix kan man väl inte misslyckas? Eller??
Det kommer visa sig.

Sitter även och funderar på om jag ska gå till en kinesolog eller om jag ska gå till sjukan och göra lite tester och kolla mina allergier. Känns som matallergierna blivit värre, och ja jag vet att pälsdjursallergin är körd i botten. Skulle även vilja kolla upp om den där sprutgrejen för att motverka allergier skulle kunna vara nåt för mig. Det här med pälsdjur är ganska jobbig just nu. Menar det finns en hel del som har djur i min närhet och att inte kunna vara hos dem eller tvinga folk att duscha efter att de träffat tex en hund känns lite fel det med. Men vad ska jag göra?

Har även varit på SundKost och köpt lite FitMeal som jag ska äta. Produkten är en form av måltidsersättning från Alpha Plus jag har använt deras produkter länge och de funkar bra på mig. Och nu har jag äntligen hittat ett ställe som säljer det här i Malmö. Dessutom är han som har affären grymt trevlig. Så behöver du någon form av hälsokostmedel och är i Malmö rekommenderar jag dig att gå hit.



Jag har varit i butiken på Regementsgatan som alltid är i ordning. Han kan det han gör samt kan säkerligen beställa hem något om du inte hittar vad du söker, eller hjälpa dig att hitta en produkt som motsvarar den i sitt sortiment. Om inte annat kan du gå dit för att få nya uppslag och idéer =)



I form av FitMeal har jag testat de flesta smakerna men jag gillar hallon bäst. Eftersom jag blandar den med en annan produkt tycker jag att den är den bästa flör mig. Sen gillar jag den smaken bäst med =) Den andra produkten jag använder är för min mage och heter Ultra Clear Sustain, även den från Alpha Plus. Men den ska man inte äta utan att veta hur mycket just du ska dosera. En annan bra sak med just FitMeal är att den inte innehåller vasslepulver eller andra mjölkprodukter, vilket är bra för oss allergiker som vill kunna ta måltidsersättning med.

Jaja nu ska jag inte tråka ut med en massa babbel om sådant utan gå ut i köket och kolla hur mitt bröd jäser och ser ut att må =)
Vem vet kanske återkommer om ett tag och visar/berättar hur bakandet gått!

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0