Har intagit husmorsrollen...

BIG TIME!! Håller som bäst på att koka gröt... Och inte vilken gröt som helst utan risgrynsgröt! Som jag längtat... Ska bli gott så gott, funderar även på att gör lite "skosulor" som det kallas i min familj. Det är super goda piroger som mormor alltid gör till jul, och hon skämmer bort oss med dem för de är inte gjorda i en handvändning, men så goda så! De äts så klart med det klassiska äggsmöret... Åhh vad jag längtar!
Utöver det gick vi upp orimligt tidigt och tvättade... Men det är skönt att ha allt rent och nästan allt inplockat på sin plats. Ska nog ta tag i det med =) Har ju lovat att inget ska hänga framme längre än idag... Haha!

Ska ta och göra en storstädning med denna vecka. Packa ihop lakan som jag inte använder och ta ner dem i källaren, för när vi var på IKEA i lördags slog jag på stort och köpte nya!! Så dem ska jag bädda med nästa gång det ska bytas lakan, måste erkänna att jag längtar lite tills dess... Tror det kommer bli grymt.
Men självklart vsr det inte det enda jag gillade där. Önskar min nu en större lägenhet som jag kan köpa nya möbler till och göra grymt hemtrevlig! Köpte så klart lite mer men orkar inte rada upp allt här...

Har även köpt mina pulver för magen och beställt måltidsersättningen... Så nu ska jag ta tag i det här med min mage igen. Och har hittat ett ställe som jag kan köpa mina vanliga produkter på här i Malmö! Känns super att jag inte behöver ta mig till Lund eller beställa från internet. Även om det säkert är lite dyrare än internet så är det värt det, för om de känner igen mig efter ett tag så kommer de säkert ge mig bra priser i slutändan. Det är win-win för oss båda =)

Är så glad att paketen kom fram och att det blev omtyckta och att innehållet förgyllde dagen. Men ens väner ska man ta hand om och skämma bort lite =) Speciellt när de minst anar det... Hehe...

Nej nu ska jag ut och kolla till gröten och komma på om jag behöver få i mig nåt mer... Lite gott pulver kanske?!

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0