Jag döör....

Hahaha som jag så många gånger sagt sen jag flyttade hit gällande trafiken så verkar det stämma. Kolla bara vad jag hittade i dagens nätupplaga av Sydsvenskan. Måste vara bland de roligaste jag läst i tidningen på länge... Iaf här kommer det:

"Trafikregler
I Malmö tänker man ofta tvärtom, så också i trafiken. 
Bussar har alltid företräde. 
Bilar äger. 40 i innerstaden innebär 0 till 100 på 40 tiondelar med tvärbroms gärna en bit upp på övergångsstället. 
Mopeder är trimmade, framförs bäst på gångbanor med gasen i botten. Finger åt dem som inte flyttar sig. 
Cyklar överallt. Malmö är en cykelstad, rött ljus och stopplikt hindrar inte någon. Ett pågående mobilsamtal understryker det oskyldiga i framfarten. 
Fotgängare har integritet. Bara danska mesar stannar för röd gubbe. Herr Gårman bara."

Haha som sagt sjukt kul! Men problemet som fot- och cykelburen är att det generellt är störst kör först som bilister tänker. Eftersom jag bor vid en av Malmös hårdast trafikerade vägar gäller det att se upp när jag ska till och från jobbet. Men oftast går det bra, gäller bara att försöka tajma in det hela bra =) Om man nu kan det det vill säga.
Jag som hade tänkt göra en massa nytta idag, men så har jag bara typ sovigt och varit på en lång promenad i solen. Gjorde lite fynd med. Hittade två tavlor på Bolagret, så nu har vi tre som vi kan smälla upp när vi flyttat. Hade först tänkt att jag skulle måla lite men pallade inte köpa allt som krävdes, dessutom blev det billigare att köpa dessa två =) Haha så fynd var det ja ;)
Sen har jag bytt en skjortklänning som jag köpt på H&M hoppas denna passar bättre. Har insett att det kommer bli tajts för mig hela hösten... Ja för nya tjockisjeans kommer jag inte köpa! Kanske på sin höjd sådana treggings eller vad de kallas =) Som tajts ju fast mer klätt. Haha.
Och imorgon är det en massa inplanerat, funderar på om jag ska ställa klockan på tidigt och gå ut och gå en långpromenad i mina nya skor... There is no time like the present heter det ju så fint. Bara att ta tjuren vid hornen om jag ska få någon ordning på kroppen innan vintern kommer. Och det vill jag ju annars skulle jag ju inte köpt de nya skorna. Har varit många utgifter denna månad. Får dra åt svångremmen nu, kan inte slösa hela tiden. Speciellt inte om vi ska flytta, det kommer ju att gå en massa pengar på det med! Så det är bara att spara spara spara. Inte min starka sida men ändå det måste ju göras, och man måste ta tag i det någon gång =)
Hoppas att jag i fortsättningen kan få jobba lite extra så jag kan spara lite pengar genom den inkomsten, för jag menar det är pengar jag inte egentligen behöver, eller nåt ;)
Nej nu ska jag nog ta och koppla in datorn till tvn igen och fortsätta kolla på lost. Målet är att bli klar med säsong två denna helgen =) Har väl ca 10 avsnitt kvar, men det ska jag väl lyckas med =)
Over and out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0